torstai 15. joulukuuta 2011

Ekovistan joululahja

Tästä ei joululahja paljon parane.

Sain ekologisia tuotteita maahantuovalta Ekovistalta aivan mahtavan joululahjan, nimittäin sylin täydeltä tuotteita testattavaksi. Erityisen innoissani olin siksi, että sain jo jouluvinkkipostauksissa himoitsemani Benecos-herkut eli Rosé-sävyisen huulikiillon sekä Sharp Rose -sävyisen kynsilakan. Lisäksi sain hyvin joulun aikaan väritykseltään sopivia meikkituotteita ynnä muuta kivaa. Koin aluksi pientä runsaudenpulaa enkä heti tiennyt, mistä sitä testaamisen oikein aloittaisikaan. Koin, että tämä oli kuitenkin positiivinen ongelma, mutta vähän jännitti, miten pääsen alkuun... Ja sitten sekosin.

Vein tuotteet sisältävän laatikon vessaan ja ajattelin, että jos mä vähän kokeilen....  Lopputuloksena kaksi eripari silmää, moneen kertaan meikatut huulet, punaiset posket ja tasainen iho sekä mielessä paljon ylisanoja Benecosin meikeistä.

Ajatuksenjuoksu ja tapahtumien kulku menivät jotakuinkin näin:

- Jos nyt vähän kokeilen, että voisko tuo mineraalipuuteri nyt olla muka hyvä. Laadukkaan näköinen purkki, mutta ei kai se nyt voi toimia. Ai, se toimii. Siis miten mun iho voi näyttää näin tasaiselta? Siis täh. Ja ihan täydellinen sävy mulle. Miten ne siellä Ekovistalla on tämän osanneet valita?

- Oi vitsit, miten ihanasti tuo poskipuna hohtaa. Ai sitä voi käyttää luomillekin? No, jos mä nyt vähän testaan. Ai, sitä voi käyttää kosteanakin? Oho, onpa kiva. Ja poskille kans. Ei luoja, miten hyvältä näyttää. Miksi on ilta eikä kuvia voi ottaa?

- Ai ruskea luomiväri ja sitäkin voi käyttää kosteana. No, kokeillaanpas. Ai kun kiva. Ihana hehku. Hei, ripsaria kans! Onpa hyvä ja sysimusta. Voi kun mun ripset taipuis.

- Voi luoja, tämä Rosé näyttää hyvältä huulilla. Ei voi olla. Todellinen my lips but so fucking better and shinier -sävy. Toivottavasti tämä toistuu kuvissa myöhemmin yhtä hyvännäköisenä. Pakko testaa tuota nudepunaa. Otanpas kiillot pois. Ai mutta, tämä ei varmaan ole hyvä sävy mulle (ajattelin, kun katsoin puikkoa). Eikun perhana, miten voi näyttää noin hyvältä! Ja sopii niin hyvin mun ihon väriin, vaikka olin varma, ettei sopisi. (toim. huom. Päällä oli kyllä samaa sävymaailmaa oleva paitakin, joten auttoi ehkä asiaa??) Ei mä en kestä, ei kukaan usko mua, jos käytän kaikista tuotteista sanaa IHANA monen huutomerkin kanssa. No, mutta noi punaset huulijutut ei varmasti sovi mulle. Niitä sitten tulee haukuttua. Ei vitsit, miten kiva tämä rajauskynä.  Ei luoja, tämä punainen huulipuna on aivan täydellisen metallisen IHANA!!! Ja se sopii mulle niin hyvin. Miten joku on voinut ja osannut valita just mun ihonväriin sopivia juttuja? Siis tämä on niin käytännöllinen puna. Tämän saa sopimaan juhlaan ja arkeen eikä näytä överiltä. Ihan varmasti laitan jouluna tätä. No toi kiilto on varmasti tyhmä. Ei luoja, tämä kiilto on ihana. Mun huulet ei oo koskaan näyttänyt näin hyviltä.

- Hei, täällä on kynä silmillekin. Oi vitsit, miten ihanan pehmeä ja hyvänvärinen (metallinen metsänvihreä). Mä en kestä.

-Ai että, tämä Sharp Rose -sävy on ihana. Mutta näyttääkö se jotenkin liurulta? Ehkä se on huono ja vaatii monta kerrosta, että on peittävä. Kokeilenpa tuohon kynnenreunaan. Eikä! Tämä on just täydellinen. Ja peittää tosi hyvin. MÄ EN KESTÄ.

Eli loppupeleissä ainoa Benecos-meikki, mitä en kokeillut, oli Urban Grey -sävyinen lakka, joka sekin näyttää aivan täydelliseltä mutalakalta.

Tämä postaus varoituksena siitä, että tulossa on lukuisia postauksia ällömakein ylisanoin varusteltuna ja todistusaineistokuvilla mässäilyä. You've been warned.

Ja huom: Minähän suhtaudun noin ylipäätään aika epäilevästi luonnonkosmetiikkan, siis kun puhutaan värikosmetiikasta, meikkipohjista etc. (Ihonhoidon puolella luonnonkosmetiikasta löytyy kiistämättä helmiä.) Arvostan kaiken luonnonkosmetiikan kohdalla sitä arvomaailmaa, mutta koen kuitenkin, että (meikki)tuotteet harvoin ovat yhtä laadukkaita kuin "oikeat" meikit. Johtuu totta kai pääosin siitä, että en ole mitenkään superisti innostunu niinä harvoina kertoina kun olen luonnonkosmetiikkaa kokeillut. Toki poikkeuksiakin löytyy. Benecosin meikit iskivät kuitenkin heti jo tyylikkyydellään. Vaikka osa aivoista sanoi, etteivät tuotteet voi olla mitenkään erityisen hyviä, niin toinen puoli sanoi, että pakko olla, kun pakkaukset ovat niin tyylikkäitä. Se on psykologiaa :) Ja pikakokeilun jälkeen kallistunkin tämän jälkimmäisen aivopuoliskon kannalle. Mutta kokeilemalla lisää tämäkin asia selviää :)

Kertokaa kokemuksia, jos olette Benecosin meikkejä kokeilleet!


psst. Sunnuntaihin asti aikaa osallistua RevitaLash-arvontaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Asiallinen palaute palkitaan asiallisella vastauksella :) Kysy, ihmettele, kommentoi ja kerro mielipiteesi!